- Startsida
- Hyresgästsidor
- Felanmälan
Felanmälan
Du är skyldig att anmäla fel och brister som uppstår i lägenheten. Det är viktigt att vara uppmärksam så att större fel inte uppstår. Tänk på att du som hyresgäst kan hjälpa till genom att vara rädd om din lägenhet och gemensamma utrymmen.
Gör felanmälan dynget runt på Mina sidor
Felanmälan via telefon
Måndag-fredag klockan 10.00-12.00
0555-422 80 / val nummer 1
Felanmälan dagtid utanför ordinarie telefontid
När det gäller fel som kräver omgående åtgärd som driftstopp på värme och vatten, rör läckor, fel på elsystem med mera kontakta:
Grums kommun 0555-420 00 växel
Felanmälan efter klockan 15.30 samt helger
När det gäller fel som kräver omgående åtgärd som driftstopp på värme och vatten, rör läckor, fel på elsystem med mera kontakta:
SOS Alarm 054-83 06 70
Jouren är begränsad till angelägna fall såsom driftstopp på värme och vatten, rör läckor, fel på elsystem eller åtgärder med anledning av olyckshändelser eller för att undvika sådana.
Fel i tvättstugor och torkskåp, samt arbeten som inte behöver direkt åtgärd utföres endast på ordinarie arbetstid.
Felanmälningar som INTE ska göras till Grums Hyresbostäder AB
Om det uppstår problem med basutbudet av TV-kanaler, Tv & Streaming Start från Telia, görs felanmälan till Telias support på telefonnummer 020- 20 20 70.
Vid problem med bredband, telefoni, eller om du har tecknat ett eget avtal för TV-tjänster, ska felanmälan göras direkt till din aktuella tjänsteleverantör.
- Informationsägare:
Henrik Westlund