FELANMÄLAN

Du är skyldig att anmäla fel och brister som uppstår i lägenheten. Det är viktigt att vara uppmärksam så att större fel inte uppstår.
Tänk på att du som hyresgäst kan hjälpa till genom att vara rädd om din lägenhet och gemensamma utrymmen.


Felanmälan på webbenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster kan du göra dygnet runt, under "Mina sidor"


Felanmäl per telefon:
Måndag – fredag kl. 10-12
Tel: 0555-422 80

Felanmälan dagtid utanför ordinarie telefontid, som kräver omgående åtgärd som driftstopp på värme och vatten, rör läckor, el-fel kontakta Grums kommuns telefonväxel tel. 0555-420 00. 

Felanmälan efter 15.30 samt helger, som kräver omgående åtgärd görs till: SOS Alarm 054-83 06 70

Jouren är begränsad till angelägna fall såsom driftstopp på värme och vatten, rör läckor, fel på elsystem eller åtgärder med anledning av olyckshändelser eller för att undvika sådana.

Fel i tvättstugor och torkskåp, samt arbeten som inte behöver direkt åtgärd utföres endast på ordinarie arbetstid.


Felanmälningar som INTE ska anmälas till Grums Hyresbostäder

Bredband
Om du får problem med ditt bredband, internet, ip-TV, ip-telefoni, ska du alltid kontakta din bredbandsleverantör.

TV
Du som har grundutbudet av TV kanaler från Telia och får problem, ska kontakta Telia support, tel.nr. 020-240 250

Senast uppdaterad: 2017-06-13


Grums Hyresbostäder AB • Åsgatan 7 • 664 80 Grums • Tel. 0555-420 27 • grumshyresbostader@grums.se