E-faktura

Frågor och svar angående elektronisk faktura


En elektronisk faktura skickas till dig via din Internetbank. Du kan titta på fakturan i Internetbanken, där kommer fakturan att se ut precis som en papperfaktura.

Hur anmäler/avanmäler jag mig till/från e-faktura?
Via din Internetbank letar du upp anmälan för elektronisk faktura. Där följer du instruktionerna för anmälan/avanmälan.

Hur vet jag att jag fått en elektronisk faktura till min Internetbank?
Du måste regelbundet kontrollera hos din Internetbank om du har några elektroniska fakturor som kommit in för betalning.

Får jag pappersfaktura?
Nej, när du är anmäld till elektronisk faktura får du inte längre någon papperfaktura från Grums Hyresbostäder.

Vilken information får jag på den elektroniska fakturan?
Den elektroniska fakturan innehåller samma uppgifter som en papperfaktura.

När betalas en elektronisk faktura?
När du har godkänt din elektroniska faktura hos din Internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.

Kan jag kombinera elektronisk faktura med autogiro?
Ja, det går bra. Kontakta kundtjänst om du även vill ha autogiro.

När får jag den elektroniska fakturan?
Den elektroniska fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan.

Vad händer om jag byter bank?
Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten elektronisk faktura från Grums Hyresbostäder.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om elektronisk faktura?
Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank.
Har du frågor om innehållet i fakturan, kontaktar du vår kundtjänst
tel. 0555-422 80.

Behöver du ytterligare information om elektronisk faktura, kontakta din bank.

Senast uppdaterad: 2018-05-08


Grums Hyresbostäder AB • Åsgatan 7 • 664 32 Grums • Tel. 0555-422 80 • grumshyresbostader@grums.se